PICTURES: UK Harriers to make final operational flights today
영국 해리어 전투기 오늘로써 마지막 비행 종료
Operations with the UK’s BAE Systems Harrier GR9/9A ground-attack aircraft will come to an end today, with the nation’s Joint Force Harrier organisation to perform a final series of sorties from the Royal Air Force’s Cottesmore base in Rutland.
영국, BAE 시스템즈의 해리어 GR9/9A 지상공격기의 임무가 Rutland에 위치한 영국 공군의 Cottesmore기지에서 Joint Force Harrier(영국 공군 및 해군 해리어 운용단)의 마지막 소티와 함께 오늘부로 종료된다.
The farewell is to involve a 16-aircraft formation which will perform flypasts at the RAF’s facilities at Wyton, Cranwell, Waddington, Scampton and Coningsby and also over Stamford, Lincoln and Oakham before returning to land at Cottesmore. The aircraft should take off from around 13:15 local time and land around 90min later, the Ministry of Defence says.
고별비행은 16대가 영국 공군 보유시설인 Wyton, Cranwell, Waddington, Scampton과 Coningsby와 Stamford, Lincoln, Oakham을 거쳐 다시 Cottesmore에 돌아와 착륙하게 된다. 국방성은 이 고별비행을 수행할 항공기들이 현지시각으로 13:15분에 이륙하여 약 90분간의 비행을 하게 된다고 밝혔다.
In total, 13 single-seat aircraft and three two-seat trainers were involved in rehearsal flights conducted earlier this week.
총 13대의 단좌기와 3대의 복좌 훈련기가 이번주 초 리허설 비행을 수행하였다.
One of the aircraft has been painted in a retrospective colour scheme previously used with early RAF versions of the Harrier, as shown in this image from Aviacom photographer Jamie Hunter. Three others are shown with their tail fins painted to mark their operation by the RAF’s 1 and 4 squadrons, and by the Royal Navy Fleet Air Arm’s 800 NAS.
아래 사진에서 보여지는 항공기 중에서 한대는 초기 영국공군 버젼의 해리어를 회고할 수 있는 도색을 하고 하고 있다. 3대의 나머지 기체는 영국 공군의 1, 4 비행전대와 영국 해군의 800 항공전대의 마크를 수직미익에 그려넣고 임무를 수행중이다.
Each of the units operated Harrier GR7A/9As from Kandahar airfield in Afghanistan in support of the NATO-led International Security Assistance Force over an almost five-year period ending in mid-2009. The type was replaced in theatre by the RAF’s Panavia Tornado GR4 strike aircraft after more than 8,500 sorties and 22,000 flight hours.
GR7A/9A로 구성된 각각의 비행단들은 해리어 2009년 중반까지 아프가니스탄의 Kandahar에서 NATO 지휘하의 국제 안전 지원군으로 약 5년간 임무를 지원한바 있다. 이 해리어 전투기들은 약 8,500소티, 비행시간 22,000시간을 수립하였으며 이후 영국공군에서 운용중인 파나비아의 Tornado GR4 전폭기가 임무를 대체하게 되었다.
Operations with the UK’s Harriers were due to have continued until at least 2018, when it was to have transitioned to Lockheed Martin’s short take-off and vertical landing F-35B. However, the nation’s coalition government in late October announced a decision to retire the current type by 31 March 2011, and to shift the UK’s planned production commitment to the Joint Strike Fighter programme to the F-35C carrier variant.
영국의 해리어 항공기는 록히드마틴의 F-35B로 전환되기 전까지인 최소 2018년까지는 운용될 예정이었다. 그러나 10월 말 정부에선 동일 기종의 해리어 전투기를 2011년 3월 31일까지 퇴역시키고, 항모 운용이 가능한 F-35C로 전환할 것이라고 선언하였다.
The UK had already reduced the size of its Harrier ground-attack fleet over the last several years, but Flightglobal’s MiliCAS database says the type’s early retirement still leaves around 52 aircraft as surplus to requirements. This includes 28 recently upgraded GR9s and 16 GR9As R11; the latter version is powered by Rolls-Royce’s uprated Pegasus 107 engine R11; plus eight T10/12/12A two-seat trainers.
영국은 몇년 전부터 해군의 해리어 지상 공격기를 규모를 감축하고 있었으나, Flightglobal의 MiliCAS 데이터베이스에 따르면 동일 타입의 조기 퇴역으로 요구량의 52대보다 많은 항공기가 퇴역한 상태라고 한다. 이 중에서 28대는 최근 업그레이드 된 GR9 타입이며, 16대는 GR9A타입(롤스로이스의 페가수스 107엔진의 후기형을 탑재한 버젼)이며, 8대는 T10/12/12A의 복좌 훈련기 버젼이 포함되어 있다.
One of the jet age’s most iconic designs, the Harrier was first flown in prototype form in 1960, as the Hawker Siddeley P1127. The UK’s “Jump Jet” achieved legendary status with its pivotal role during the 1982 Falklands War, when the RN’s newly-fielded Sea Harriers shot down numerous Argentine air force aircraft.
제트기 시대의 가장 상징적인 디자인인 해리어 전투기는 1960년에 Hawker Siddeley P1127 프로토타입에 의한 첫 비행이 이루어졌다. 영국의 " 점프 젯 " 은 1982년 포클랜드 전쟁중 해군에 새로 배치된 시 해리어 전투기들이 무수한 아르헨티나 공군 소속 항공기들을 격추하는데 중추적인 역할을 수행하는 전설적인 기록을 달성한 바 있다.
The then-British Aerospace also collaborated with McDonnell Douglas to develop the AV-8B Harrier II. MiliCAS says more than 140 of these remain in service with the US Marine Corps, with the Italian and Spanish navies also operating the type. The Indian navy also flies eight Sea Harrier FRS51 fighters and three trainers.
그리고 이후 브리티쉬 에어로스패이스와 맥도널 더글라스사에서 공동 개발한 AV-8B 해리어II는 MiliCAS에 따르면 140여대 이상이 미해병대에서 배치 운용중이며, 이탈리아 및 스페인 해군에서도 운용되고 있다고 한다. 인도 공군 역시 8대의 해리어 FRS51 전투기와 3대의 훈련기를 운용하고 있다.
Today’s event in the UK marks the nation’s second Harrier retirement in less than five years, with the Ministry of Defence having retired the RN’s last Sea Harrier FA2s in March 2006.
영국의 이번 해리어 퇴역 행사는 지난 2006년 3월 영국 해군소속 시 해리어 FA2의 퇴역 후 5년이 되지 않은 상태에서 이루어진 해리어의 두번째 퇴역행사이다.
http://www.flightglobal.com/articles/2010/12/15/350937/pictures-uk-harriers-to-make-final-operational-flights.html
번역 : 카이리님
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