The Hyundai Sonata was redesigned for the 2015 model year. Beginning with 2016 models, the driver's seat belt was modified, and front suspension changes were made to alter wheel movement during small overlap frontal crashes. Later, beginning with 2016 models built after October 2015, the structure was reinforced at the junction between the door sill and hinge pillar to improve occupant protection in small overlap crashes.
2016년형 모델에서 앞 서스펜션 구조를 변경함
스몰 오버랩을 위해 충돌시 휠이 바깥쪽으로 빠지는 구조를 만들기위해 서스펜션을 변경
이후 2015년 10월에 도어씰과 힌지 필러부위에 보강작업을 추가로 하여 스몰오버랩에 대비함
하지만 결과는?
위는 보강후 차체 변화 수치-숫자는 충돌전 상태에서 충돌후 기준점이 변화한 값
이건 차체 보강전 수치
보강후 스몰오버랩 충돌실험에서 차체가 더 심하게 손상받음....
차체등급이 G에서 A로 한계단 하락....
보강후 오히려 역주행하는 매우 드문경우가 발생......
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