U.S. AIR FORCE, Home > About Us > Fact Sheets > Display, C-17 Globemaster III, Published October 01, 2015
Maximum payload capacity of the C-17 is 170,900 pounds (77,519 kilograms), and its maximum gross takeoff weight is 585,000 pounds (265,352 kilograms).
With a payload of 169,000 pounds (76,657 kilograms) and an initial cruise altitude of 28,000 feet (8,534 meters), the C-17 has an unrefueled range of approximately 2,400 nautical miles. Its cruise speed is approximately 450 knots (.74 Mach).
미공군 홈페이지 정보에 따르면, 수화물을 거의 최대한으로 싣고(76.6톤/77.5톤), 순항고도 8,5km에서 순항속도 시속 833km로 비행하는 상황이라면, 최대항속거리가 4,445km라고 하는군요. THAAD radar와 미사일, 그리고 탑재차량과 배터리를 모두 합해도 maximum payload에는 못미치지만, 공중급유 없이는 텍사스에서 오산까지 논스톱 비행은 불가능했을 것이고, 공중급유가 없었다면 앵커리지를 거쳐서 재급유하고 왔을 것 같습니다.
터보팬 엔진이 장착된 항공기로 속도는 C-17이 약간 느리나 비슷하다고 보시면 됩니다..
같은 천음속기 이니까요..ㅎ
Maximum payload capacity of the C-17 is 170,900 pounds (77,519 kilograms), and its maximum gross takeoff weight is 585,000 pounds (265,352 kilograms).
With a payload of 169,000 pounds (76,657 kilograms) and an initial cruise altitude of 28,000 feet (8,534 meters), the C-17 has an unrefueled range of approximately 2,400 nautical miles. Its cruise speed is approximately 450 knots (.74 Mach).
미공군 홈페이지 정보에 따르면, 수화물을 거의 최대한으로 싣고(76.6톤/77.5톤), 순항고도 8,5km에서 순항속도 시속 833km로 비행하는 상황이라면, 최대항속거리가 4,445km라고 하는군요. THAAD radar와 미사일, 그리고 탑재차량과 배터리를 모두 합해도 maximum payload에는 못미치지만, 공중급유 없이는 텍사스에서 오산까지 논스톱 비행은 불가능했을 것이고, 공중급유가 없었다면 앵커리지를 거쳐서 재급유하고 왔을 것 같습니다.
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